lördag 11 april 2009

Tjatträning!

Långfredagsträning med Anna-Karin i solen i Karlstad! Vi kom på att nöta är melodin just nu, Arwen nöter rullmarkeringar och det går faktiskt framåt. Hon kom ända in med rullen på slutet. Snabbt ur munnen vid mej, eftersom jag bjöd på extra god belöning, lever!! Anna-Karin sa att hon tappat rullen när hon tagit den av henne men letade snabbt upp den igen och drog. Sånt gillar jag att höra! Påviset är inga problem alls, hon är mycket angelägen att komma tillbaka till figgen, förstår kommandot "Visa" nu också!

Kände mej som en riktig sökmänniska med all mina byttor med belöning! Liam nötte också markeringar, att inte skälla i örat eller munnen på figgen utan backa på lite avstånd. Det såg också ut att ta skruv. Sedan fick jag leva ut mitt riktiga jag! Förvirrad tant i skogen med huva över huvet! Liam studsar runt men nu skäller han direkt.

Sen lekte dom, oj vad jagis, båda leksugna och med mycket spring i benen, och sedan blev det rulla runt i mossan. Härligt att vara hund.

Vi tränade med Lexus också, budföring, som börjar bli bra igen, inte tre kommandon utan bara ett! Sedan lekte vi med boll och trasa, provade kryp som inte funkar när det är en boll i närheten och så platsliggning med Liam som gick bra. Anna-Karins kommentar när hon sett Lexus in action, vilt kampande, studsande på stället, helt låst på bollen"Men du har ju en riesen" Det kanske är det som är gåtans lösning, mörkad riesen i schäferskrud!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar