söndag 26 april 2009

Höglöp+högsommarvärme+sök= NEJ!!

Jag hoppas att mina ursäkter stämmer annars får vi lägga av!! Bedrövlig träning!!
Hämta rulle, till matte men nej, släpp rulle och dra in i skogen där det luktade gott av nåt, tillbaks till matte, nytt skick, full fart, tvärnit i en lövhög, där hade någon kissat. Skulle jag ut på ett sök? Ja, just det, men först måste jag lukta färdigt och kolla bilarna, snygga killar där. Sen värmen, svart päls, kvalité ryamatta, då måste man hässja och hur ska man då fixa att också hålla rullen? Det går ju inte, särskilt som minnet varit tidszon guldfisk....Vilken pärs, jobbig miljö också, med rasmassor o sånt men inget extremt! Tur vi ska på läger nästa helg och träna lite mer intensivt. Men man har den hund man har, inte mycket att göra åt, träna på och hoppas att det berodde på höglöpet, förra söndan funkade det ju! Enda positiva sekvensen idag var när Stefan gömde rullen under armen och Arwen blev så taggad av inte hitta rulleländet att hon skällde på honom, krafsade och "grävde" i hans kläderna för att hitta den!! Nästa helg vill jag bara se sånt!! Vi har lite att träna på, cykelturer o lydnad i knallande sol, avlämning av rulle osv osv...Vi avslutade dagens träning med att kliva omkring i en riktig stenhög med stora stenar, typ klippblock, rätt vad det är så tjuter hon och tycker att jag ska hjälpa henne. På slutet gick hon upp själv och letade rätt på Joanne för att få lite korv! Betydligt bättre än sist i alla fall!!
Bilder kommer...

2 kommentarer:

  1. Det är uppfriskande att läsa att det inte alltid går bra på träning. Missförstå mig rätt nu, jag önskar absolut inte att det ska gå dårligt för er. Det är bara så tråkigt att läsa hos dom det alltid går bra för, alla som tränar hund vet att det är både upp och ned turer.

    SvaraRadera
  2. Vi har ju med levande varelser att göra, de är inga robotar. Om allt går bra jämt så ljuger man! Jag kan ju bara göra så gott det går med den hund jag har, respektera henne som den individ hon är och göra mitt bästa. Sen räcker det inte alltid, så är det bara!

    /Annika

    SvaraRadera