söndag 14 juni 2009

Gåsgruvan+Brattforsheden

Snart har man varit på alla omöjliga ställen i Värmland och Närke! Ju besvärligare desto bättre och nörd blir man också. Jag kan köra förbi nåt upplägg av nåt slag och nästan köra av vägen av extas! Undrar vilken bokstavskombination det är? MTRJ=MåsteTränaRäddningJämt eller
SAFN=SökAllaFiggarNu.
Är lite för trött för att vara seriös men dagen har varit bra och jag tycker Arwen går riktigt bra. Otålig och laddad, piper o hojtar, men kan fokusera och jobba när hon väl får börja. Idag har hon fått figge under golvet genom ett galler, figge gömd i smörjgrop, figge i mörker X2, hög figge, rolig figge, figge uppe på en stenhög. Alla hittade hon och fixade markeringarna bra, inget strul med avlämningarna längre, vill gå väldigt nära figgar i mörker, helst upp i ansiktet innan hon sticker tillbaka med rullen.
Sen lite finsk dans med fast rulle, kamp och lek och jag vet inte vad som skulle vara bättre. Saknar att vi inte gick igenom träningen och tittade på vad som är bra och vad som är dåligt och hur man ska träna vidare. Nu är det sommaruppehåll men jag ska träna med jämtlandsgänget i alla fall några gånger. Ska bli kul med nya erfarenheter. Jag var snabb och bjöd dom till mej i Klövsjö, tror att det finns bra träning där också!
Sen var vi på Brattforsheden med min spårkurs och la trasselspår. Vilka duktiga hundar det är på den kursen, synd att var sista gången! Vi grillade korv och hundarna fick ett godisträd var medans spåren la till sej. Lexus fick också ett trasselspår som han löste på 5 minuter! Det var väl inte meningen kanske, men han hade full koll och struntade i allt trassel! Duktig kille!!
Arwen var alldeles gråvit av all gegga i gruvan och dessvärre även jag. Bilen är vit lite överallt men så är det en kalkgruva också. Arwen och Liam fick bada och simma efteråt och var helvilda i vattnet, särskilt Arwen, hon blir som förvandlad när hon ska bada. En riktig bitch, ska ha alla pinnar, ska var först, morrar och fräser! Men hon blev ren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar