söndag 15 november 2009

Inbrytar-Arwen..

Nog för att man hört talas om utbrytarhundar, som tar sej ut överallt, men jag har en hund som tar sej IN överallt...
Vår stackars halta instruktör har haft ett sjå att göra dolda legor till Arwen idag och så hör man "den där kan hon i alla fall inte ta sej in i" eller "den där är så högt så det går inte att ta sej upp på"...
Men det gör Arwen. Hon är makalös.
Nu är det så att hon måste lära sej att ta figgar hon inte kommer åt, det är bara så. Men hon vill ha människokänning först och då pressar man sej in, river ner hinder eller klättrar.
Jag blir alldeles förtvivlad på henne....en lega så satt figgen bakom ett hörn, hade jiddrat fast en lastpall med ett koppel och höll fast. Då klättrar Arwen upp för lastpallen och börjar bita i kopplet..."Jag ska in"!!!
Men hon tog sin fasta rulle flera gånger också, men det sitter hårt. På ett sätt är det bra att hon vill intill figgen, se den o känna vittring men hon måste också lära sej att det är ok att markera även utanför en lega. En sak som också händer när hon inte kommer åt ordentligt så ligger skallet nära. Hon har skällt idag o det är ju inte så lyckat.
Att man ska börja med rulle när man är osäker, det har jag lärt mej den hårda vägen. Från rulle till skall går bra, men tvärtom är mycket sämre.


Här har jag o Heinz date...
Kamp på höjd!

Här är Arwen på sök på sitt livs första höga figge..


Hon tar rullen!! Jiipppiii!!!

Där var han matte!!


Jag o Heinz lattjar..


Gaius skäller på dold figge.Kolla leran...

Förbereder mej för attack från Heinz

Dold figge..


Gömd..eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar