söndag 8 mars 2009

Länsinstruktör i eftersök!

Nu i helgen har jag varit på kurs på Öster-Malma och blivit utbildad i eftersök. Bra kurs och bra inkvartering och bra mat! Arwen då? Hon har varit inkvarterad hos en kompis och inte ett dugg träning. Ska ta tag i det, och som kompensation träna lite extra under veckan. Svårt att få alla intressen att gå ihop.
Trots att kursen hade ett bra upplägg med ordentliga pauser och inget kvällsjobb så var jag ordentligt trött på kvällen. Kompar lite idag och tar det lungt.
Inte sov jag så mycket där heller, 3 damer i samma rum, den ena snarkade, men Lexus hade puttat i henne 5 gånger under natten när hon snarkade! Jag fick lova henne att jag inte har tränat honom på det! Nästa natt tog hon nån medicin så då hade han bara väckt henne en gång!Men lite bra var det allt...Min kompis som jag går alla kurser med hon låter som en tjäder i speltid istället! Lexus har ju delat rum med henne förut på kurs, så det var han van vid. Jag ska banne träna honom att putta i folk som låter som en tjäder också!
Det var ingen snö där på Öster-Malma, bara lite is på sina ställen, så Lexus fick ett spår med boll på slutet! Då var han lycklig! Det höll på att sluta illa när jag tänkte sätta in honom i en hundgård. Kolmörkt var det på kvällen och så har jag aldrig varit där förr. Vi såg några burar dit dom pekade men jag hittade ingen dörr. På morgonen när jag sen skulle sätta in honom där så var det fullt med fåglar. Det var inga hundgårdar utan fågelburar, tänk vad lycklig han hade varit då...men knappast inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar