söndag 13 december 2009

Luciasök.

Är det Lucia så är det. Glögg o pepparkakor. Helt borta är vi inte!!
Arwen sniffar i anskällningslådan. Figge!


Höga skulle det tränas på också!!

Idag har vi tränat på sopstation hela räddningsgruppen ! Vi i gruppen plus några hugade figuranter som ställde upp på Luciadagen. Inte illa! Tack så mycket alla!!

Jag är så nöjd med Arwen idag, äntligen verkar det som markeringsträningen börjar ge resultat, hon krånglar inte så mycket, faktiskt inte alls, vid dolda figgar utan tog snabbt sin rulle och kom med den. Känns riktigt bra efter idag och nu börjar ju även den här delen sätta sej.
Idag har vi tränat delprov, med alla delar som ingår. Anskällningslåda, lyft och bära, IPO-R-sök och ytsök. På tid och allt. Ytsöket var ett stort område där jag inte visste hur många figgar som fanns eller var de var. Fick redogöra för min taktik och sen svara om den höll. Känns ganska skönt när man man säga: Jag är färdig, och har 11 minuter kvar! Börjar lita så pass på Awen att jag vet att hon hittar vittring och syns inget på henne så finns inget där. Mycket nöjd med dagen. Nu tar vi JUL!!!
Det gick bra för alla så jag tror vår instruktör kunde andas ut!!
Och jag fick nog den bästa komplimangen jag kunde få idag: Arwen är en mycket gladare hund idag! Javisst, matte är ju så mycket gladare. Tänk vad vi påverkar hundarna....


Bärövning stod på programmet. Här visar Arwen baken när jag ska lämna över henne.
Här bär jag en baktung Ross, som var lite sprallig...


Här visar Gaius att han kan hanteras hursomhelst!
Aqua lätt som en plätt för matte Fredrika.

Heinz är inte lika lätt men accepterar förstås att bli buren.

Stackars Ross, han blev lite baktung och man får ju inte tappa eller klanta sej så de blir rädda. Då får man bita ihop.

Arwen ska ut på IPO-söket där man inte får gå med in. Men hon springer in o letar, behöver inte matte i söket inte!!


Hittade mina figgar lätt o snabbt, men området var inte alls så stort som på provet , men vi hade träning i hur det går till. Bra det!!

Riktning Gaius, anskällningslådan rakt framöver!!


Hoppsan! Ross kom emellan! Han ligger o väntar på att få hälsa på figgen i lådan.

Gaius skäller så öronen viftar!

Gaius o Joakim


Aqua har markerat gubben i lådan.


Aqua med rulle i munnen.


"Vart ska jag nu då, matte?" undrar Aqua.


Diesel attackerade lådan, grävde i liggunderlaget." Jag ska in" men nu var det markering vi tränade. Först rulle sen figge!! Inte lätt när man är så nära!!

Så kan man också göra, när man heter Diesel! En glad boxer, minsann!


Diesel.


Här får Heinz belöning efter markering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar