söndag 24 januari 2010

Höga figgar!!

Lexus vill leka...
Easys nya fina tjänstetecken..




En helg med räddningsträning! Just nu tränar vi jämt, har mardrömmar om att inte hinna ifatt, att Arwen skäller på en hittad människa på Haiti men domarn? säger att tyvärr den kan vi inte gräva fram, för det var fel sorts markering!
Usch!!
Vi gick en långpromenad på isen i onsdags, och Arwen börjar cirkulera runt en gubbe som pimplade och när jag kommer närmare ser jag hur hon letar efter sin rulle...
Så nog är det bara ett i huvet på oss båda.,
Igår tränade vi i hamnen och hade ett stort magasin, typ hangar och körde i mörker. Arwen har inte nåt problem att springa runt i mörkret elleratt markera i mörker. Reaktionen på brandstation tror jag är instiktiv rädsla för brandrök, starka dofter från tex tändvätska och det ska dom förstås också klara men det tränar vi sen.
Just nu är det värre med hennes problem med höga figgar. Igår hade hon stora problem, inte att lokalisera figgen eller ta rullen utan att hon skäller! Kanonfin skallmarkering på höga figgar har hon. men det går ju inte + att hon konstrar och strular runt höga figgar, det tar alldeles för lång tid att ta rullen.
Så med lätt panik så fick jag med mej en figurant idag och körde halvhöga och sen någon riktigt hög. Inga problem överhuvudtaget. Tar rullen snabbt, håller i så jag får ta ut den ur munnen och påvis är ju aldrig nåt problem.
Men jag kan ju ge mej på att nästa träning så strular hon igen. Trodde jag hade en smart hund, inte en Blondinbella som matte....
Igår funkade kameran en stund, hann ta lite bilder på Lexus och sen på Easys nya fina täcke! Sen la den ner igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar