lördag 2 januari 2010

Frustration!!!!!!!!!!!

Hej och hå, hur ska det gå?
Vi har varit och tränat, läs jag och Joanne och våra flickor. Kanonträning och det är faktiskt rätt ok att bara vara två. Effektivt och så vet man precis vad den andra behöver och vill ha.
Höga figgar stod på programmet för båda tjejerna och Arwen först ut. Så jäkla taggad som hon är nuförtiden, så är det nästan för mycket. Men hon springer och vindar och söker o tjoar när hon hittar vittring. Och ju mer motiverad hon blir, desto närmare skallet är hon. Idag har hon skällt mycket...

Första finska dansen, som lite uppvärmning, mest för att kolla att rullen är rätt inställd, ändrade lite till på den igår. Sen höga, först en som hon kunde se om hon reste sej upp mot legan. Relativt snabb markering, så en till men då sprang hon till gamla legan och blindmarkerar, syns på henne att det inte är rätt, så jag väljer att ignorera, hon är övertänd. Sen så försöker jag tänka som jag blivit lärd, nåt fel sådär ska man bara strunta i och gå vidare, inte bry sej helt enkelt. Det är jag så dålig på, får panik när nåt oväntad händer och tror att värsta katastrofen är på väg. Men, som sagt, nu tänker jag annorlunda. Och inte gjorde hon om det heller... sen gick de höga bra, även när det var riktigt högt och hon inte såg nåt.
Kiaras tur som tog alla höga figgar bra och skällde rejält och studsade med framtassarna i backen. Riktigt bra!!
Sen började frustrationen....Arwen fick en figge i en stängd kontainer, inga problem att lokalisera figgen, hoppar mot väggen, krafsar vid dörren men hon tar inte rullen. Hon gräver, skäller och till slut la hon sej ner framför dörren och bara blängde på mej..
Då fick Joanne ut ett finger under plåten och då vips! tar hon rullen. Vi plockar ut figgen och hon får leka en stund och så stoppar vi in henne igen. Då minsann tar hon rullen direkt...
Sen testade vi en figge i en plåtlåda i koppel och vindmarkering,och hon markerar och går på påvis utan problem. Sen blev det en hög i en mast som hon såg. Och då blev det skall, perfekt skallmarkering men då hände ju ingenting och till slut tar hon rullen. Frustrationen är när inte figgen reagerar och kommer ner o leker med henne. Det är det hon vill. Då lekte figgen en stund och fick klättra upp igen och jag skickar henne. Då tar hon rullen direkt och inser att ska det bli lek så måste jag till matte först med den där jäkla rullen!!!
Egentligen är jag inte orolig för det här, hon är så sugen på figgarna att hon kommer att förstå det här snart. Som hon leker nuförtiden, helt otroligt, hon släpper inte ens bläckfisken vid kommandot loss!! Vill bara busa!!
Sen körde vi Ninjo en stund och så fick Kiara figgen i kontainern. Hon svansar också runt, skäller till men låser inte direkt. Jag tror att hon också fick vittring under plåten och började då skälla mer frekvent. Bra blev det iaf!!
Sen bytte vi sida, på hamnområdet alltså, jag ville se hur Arwen klarar att markera när det är lite svårt underlag, så jag la figgen 2 avsatser upp på en rätt läskig gallertrappa på utsidan ett av husen. Hon går upp, tar rullen och verkar veta precis vad som ska göras! Skönt!
Som avslutning fick hon en happeningfigge högst upp i en snöhög coh det var ju hur kul som helst. Försökte först rycka av figgen bläckfisken men insåg att rulle först gäller. Sen kastade hon sej utför snöhögen i en jäkla fart för nu visste hon ju vad som väntade!!
Kiara valde att markera nerifrån i trappan, helt rätt av henne, men sen studsade hon upp som ingenting, köttbullarna fanns ju där! Hon uppskattade också figgen i snöhögen!
Jättenöjd med dagens träning och i morron ska jag lura dit en till figge och köra samma saker. Måste få det där att ramla ner i ryggmärgen på henne!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar