tisdag 13 januari 2009

Eftertanke

Nu har jag väl landat i det här med att vi tog oss in! Sen hade jag tänkt offra påsken till förmån för "Rädda Påsken" 4 dagars träningsläger. Men det var visst redan fullt så då blir det väl som vanligt, skidåkning i Klövsjö! Lite synd, det hade varit roligt.
Arwen är totalt oberörd av gratulationerna, men tycker förstås att det är kul att få uppmärksamhet, mer av den varan! Skitigare hund som efter provet har jag aldrig haft! Tänk dom som jobbar där varje dag! Behövde Yes för att få bort allt! Men det bryr sej hon inte heller om, duschar mest varje dag eftersom det är så kasst väder! Härligt med minusgrader det betyder rena och torra hundar! Inte plusgrader på vintern...
Anmälde mej till en tävlingslydnadskurs igår, lika bra så man har piskan på ryggen! Arwen har ju C-höfter och jag har fått förhandsgodkännande av Kasström men vill ha det på papper innan jag riktigt vågar tro på det! Inga pålagringar, godkänd inom vinkel men tydligen var inte passformen helt ok. Hans berömda ägg i en äggkopp, ni vet!
Ska röntga om henne för säkerhets skull men det måste gå 6 månader emellan.
Idag har vi jobbat, hundarna är med mej på jobbet, och snart är det dags för dagens promenad. Det går inte att leka i trädgården heller för gräsmattan blir helt söndertrampad i det här vädret! Och gräsmatta vill jag ha..
Då får det bli lek i skogen istället. Vi brukar stanna till i Villingsberg och ta deras 2,5 km spår ibland. I går gjorde vi det och vilka race det blir! Lagom lunchpromenad. Måste ta tag i det här med "rullträning" också. Ska skaffa röda bitar gummislang, är dom färgblinda eller inte? Törs inte chansa, så det blir röda!
Började ju med skallträning och hon kom igång bra med skallet men så tyckte vår instruktör Stina är hon är en typisk rullhund, så jag ska byta. Arwen vill gärna tala om för mej att hon hittat något, kommer till mej o gnäller och springer tillbaka. Så hon har ett medfött rullhundsbeteende!
Tydligen typiskt schäfer! Dags för promenad!

1 kommentar: