torsdag 26 februari 2009

Det finns annat än hund...

Den här bloggen skulle ju bara handla om Arwens räddningsträning men den här kursen måste jag bara berätta om! Jo, det började ju bra med några dagar på fjället med skidåkning och avkoppling!
"Måste matte dra ut på fjället i snödrev och ospårat. Hon har ju skidor men jag får pulsa. En trött hund är en bra hund, säger min matte. Då var jag en bra hund på kvällen..."
Arwen åkte jag skidor med flera varv, fram o tillbaka i elljusspåret, vi skulle ju träna höger o vänster!!!
Men sen bar det av till Östersund, närmare bestämt Rösta lantbruksskola och en kurs i fäboystning: Jo, jag ska hjälpa min kompis Märit i sommar och göra ost på deras fäbovall.
Här ska det bli en blåmögelost och "Pencillinum roqueforte" ska tillsättas.


Vår lärare Michel Lepage och tolken Gert. Här är det löpen som ska i!
Stelnad och bruten ostmassa, ser ut som marshmallows...

Vasslen pressas ut och ostkornen torkas.

Blivande blåmögelost innan första vändningen.
Nån direkt räddningsträning blev det inte mycket av men livet består av så mycket annat!!

1 kommentar: