söndag 17 maj 2009

Morgans grop

Arwen tar igen sig på Örebro BHK, vi avslutade dagen med IPO-R banan! Nu kan vi tunneln och skrammelgolv, hoppa upp på bord och gungbrädan i koppel! Sen tar vi resten nästa gång...
Så härligt att alla vilar och flocken är samlad! Trött men nöjd!

Avslappning a la Ninjo!


Viggo är alltid alert men inte alltid husse!!

Totalavslappnad Liam men där är det matte som alltid är alert! Det var förstås hon som drog iväg med oss till ipo-banan!




Träning hela dagen i Morgans grop tillsammans med Örebro-gänget. Det var jättekul men svårt. Ett så ordentligt ruinområde med rasmassor har vi aldrig varit i men det var nyttigt. Arwen skriker och låter som om hon fått en kniv i sej men så säger nån: "Det är schäfern va?" då är det visst som det ska vara. Arwen gillar inte avgrunder men idag lärde hon sig 2 nyttiga saker;
1. Att man kan välja väg, ta sig runt och prova egna vägar innan man tjuter på hjälp.
2. Att det faktiskt går att hoppa ner på saker, man behöver inte töja sig nerför en avgrund.,,däremot hoppar hon utan vidare 1,5 m upp på saker...
Alltså lärde hon sig nåt bra, tog sig fram till människor som ropade på henne och hängde på Kiara som tar sig fram som om hon har luftkuddar under fötterna och var fågel i sitt förra liv!
Jaha och så går det som det brukar när vi kört hitta övningar, vi skulle inte kräva markeringar på våra hundar i den tuffa miljön, då tycker Arwen att det är kanon för då får man belöning direkt av figgen och behöver inte hämta nån jävla slang till matte först! Alltså några vändor finsk dans så hon blir påmind och då går det genast bättre, särskilt om matte kommer ihåg att vända sig bort när hon tar slangen. Varför fortsatte vi inte med skallmarkeringar för!! Figgen är livet, resten skiter hon i!! Men, idag kampade hon med en ny,okänd, figge som belöning och tjöt för att få komma dit och leka igen!! Vem begriper det? Inte jag i alla fall!!
Idag fick vi våra protokoll och det var bättre än jag trodde! Nu gick provet bättre än jag trodde, så det kanske hör ihop på nåt sätt! Jag var rätt säker på att vi skulle få nåt nedslag på lydnaden för jag hade tänkt skicka Arwen på sådana där snygga slalomsök men hon drog rätt ut, 90° fel och då försökte jag ropa tillbaka henne. Hon struntade blankt i det utan tog sin figge istället som hon fått i näsan. Sen gjorde jag likadant igen och hon sprang snyggt efter mitt direktiv-i 2 meter-sen drog hon åt ett annat håll, Där fanns nästa figge. Hon lyder inte när hon fått vittring på figge, måste vi ju också träna på!!Kommer ut på hemsidan när Anna-Karin redigerat färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar