lördag 9 maj 2009

Polishögskolans dag

En härlig morgonpromenad i ett nyduschat Stockholm, vi gick genom ett koloniområde och det luktade så gott av jord, magnolia och nyutslagen hägg! Fast Lexus kollade andra dofter...
Först kom polishelikoptern och det var den Matteus har väntat på i flera dagar. Oj vad blåste när den landade.

Sen tände de på en bil...


sedan fick M kolla inne i helikoptern och det var spännande



dresskod för hundar som besökte Polishögskolans dag..men Lexus slapp!


Lexus och jag letade efter lektionssalarna där man utbildar hundar till polis men de fanns inga sådana. Däremot ett gäng duktiga hundar som hjälper polisen att spåra och en massa annat. Det är nog tur att det är människor som är poliser...
Mest imponerade en nerklippt springer spaniel som är vapensökhund. Vilken energi och glädje i söket!

Åka polisbil fick man..

Kolla polisbåten

Mina pojkar..

Visst skulle Anders göra sig som hundförare men morsan har väl inget att säga till om som vanligt..

Snyggt ekipage

Titta jag flyger...

Honnör, fick låna Anders mössa

Känner mej rätt liten bredvid min lille son!
En rolig dag, välplanerad, många scenarier, mycket för barn, trevlig stämning och otroligt mycket folk. Kul att få se vad de håller på med på dagarna och få lära sig lite om NI, kriminalteknik, sjöpolisen etc etc.


2 kommentarer:

  1. Var försiktig med att lägga ut sådanna bilder, det finns dom som har patent på sånt.

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Nu är det så att jag lägger ut bilder som jag gillar och har betydelse för mej! Väljer man att tolka in nåt budskap i det så kan jag bara beklaga den personens/personernas paranoia! Måste vara ett svårt liv med mycket lidande i så fall...

    SvaraRadera