fredag 3 juli 2009

Kor!!

Måste vara Soya och Solana..
Absolut Cina...

Lexus fick stanna utanför sen han sprungit efter korna. Inte hann han ifatt dom när matte hängde i kopplet..


Arwen tar igen sej utanför kokhuset , dags för mjölkning!


Idag har vi gått en sväng i skogen och dessutom tränat lite lydnad. Mest lekt och kastat boll för att kolla mina halta hundar. Ingen hälta på nån av dom idag så nu har vi vilat klart! Skönt med trampdyneskador, de läker snabbt. Föstår inte att mina hundar måste springa som idioter utan att se sig för....

Sen har vi forslat "mina" kor till fäbovallen , så nu är de äntligen på sommarbete. Vi tog med Lexus som kofösare men korna sprang som galningar så nån vallning behövdes inte. Så mycket längtade de att få vara fria i skogen, med alla goda örter att beta! Sen kan man också leka och springa fritt där på vallen och det gjorde båda hundarna. Jaga pinnar och sen en tur ner i bäcken osv.osv. det är ju hett som en bakugn så de får så långa tungor..!!
Undrar varför mina hundar är så trötta på kvällarna, ingen säger nånting..det bara snarkas!
Nu väntar lägret v.28 med alla fågelhundar! Jag är laddad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar